27 April 2011

Salam sayang semua....
hermmmm...cik ngah baru habis buat kerja...korang buat apa?...dah makan malam...cik ngah makan tengahari dah lewat tadi (kul 5 tu makan tengahari ke?...heeee...)

selera sungguh makan tadi,maklum lah ayam percik kasih sayang kan...ha..ha..ha..makan pun penuh kasih sayang gak la...(cam no tu?...)

nak citenya,tgh makan penuh khusyuk tu,cik ngah tanya la Mr D,ok tak ayam percik tu?....
nak tau dia jawab apa?.....dengan muka selamba nya....

"tak sedap,tak kena ngan selera i"......haaaa...hambik ko....tak sentap hati cik ngah ni...dan dan cik ngah sambung makan tanpa sepatah kata....dan habiskan nasi....
yang musykil ni,ayam percik tu licin dia bedal....tu nak kategorikan apa tu?...sebab lapar?...
siap2 makan dah kemas and basuh tangan,dok minum,dan dan dia tanya "awat senyap?...sentap?..."
cik ngah diam je la....so dia sambung...(cehhhh..dah cam novel lak...)

"lain kali orang tengah makan jangan tanya macam2,terbantut feel tau..."..hu..hu..hu...
"dah licin tu mesti la sedap...apa la"... waaaa...suka buat cik ngah cam ni la...pok kepala kang...

see...korang nampak tak apa maksud tersirat kat situ?....(x payah cakap cik ngah nak gedik2 ok...cik ngah pun dah naik geli...kami bukan pasangan romantik...gurau pun main sepak2 okeh...ha..ha..ha...)

kata-kata keji yang di bagi tu bukan semestinya tak suka...sebenarnya Mr D tak mau cik ngah cepat berpuashati kalau dia kata sedap and dia tak mau cik ngah ada riak takbur bila dia puji...
kat situ keji tu dah jadi something yang positif kan?..tul tak?...

pengajarannya jangan ingat orang puji tu dia suka,kadang kala sebab nak jaga hati je...tak pun nak membodek...haaa...nampak tak?..hati-hati tau...sebab kalau orang puji ikhlas kita boleh rasa tau..susah cik ngah nak describe...korang mesti paham kan?....
kadang kala yang puji melambung tinggi tu,kat depan je,belakang kita kutuk kaw2 punya...apa hal??...ada tau...tu la manusia kawan-kawan ku...macam-macam pesen...

so hati-hati la bila orang puji,bila kena keji jangan cepat melenting ok....


rasa nak senyum cam ni sampai tertidur malam ni heee... gambar dari sini



bisik-bisik:
pahit jangan terus di luah,manis jangan terus di telan....

Assalamualaikum,selamat malam semua

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates