24 June 2011

Assalamualaikum kawan-kawan...salam keberkatan hari jumaat yang mulia...ceeewahhhh.....
dah sarapan?..harus la kan...dah kul berapa ni...apadaa cik ngah pun...heee
hari ni bangun pagi,rasa malassss sangat singgah gerai nasi lemak tu...muak pulak hari2 bekpes asyik beliiii je....so masuk dapur la pagi ni,dalam malas2 pun ha siap gak bekpes simple...bekpes orang malas.....

cincai je....main campak2 dalam kuali...cari apa je bahan yang sesuai dalam peti ais tu......
nak resepi ke?...ala reka2 je sendiri..he..he..he...ok la...ni resepi simple ye....untuk orang-orang malas cam cik ngah ok...

SPAGETI GORENG
bahan:

spageti-rebus bagi lembut
bawang putih n merah kisar
capsicum potong dadu
tomato potong dadu
daging burger potong dadu
fish cake potong dadu
sos tomato
cili kering kisar
garam n gula

cara:
tumis cili kisar,sos tomato,bawang kisar
masukkan daging burger,fish cake,biar masak dagingnya
masukkan sayur yang di potong dadu
tambahkan perasa
masukkan spageti,gaul rata
hidangkan


simple kan?...ok lah,cik ngah dah kekenyangan ni,banyak gak dapat,bleh la melantak sampai tengahari,jimat n tak payah nak kuar makan (sgt malas nak keluar ok....)


bekpes pagi ni...spageti malas n kopi pearl.....


bisik-bisik:
dah lama tak memasak,sangat busy dengan macam-macam hal...hermmm....





6 singgah dan taip sket..

zaty suka sngt speggti nie..!. tpi nak y da kuah ..:P.lagi sdap...^.^

REPLY

boleh je...zaty tambah air,cili giling and sos tomato...biar berkuah sikit...ni cik ngah saja bagi kering....

REPLY

mengidam dah...kna buat nie .. tpi tak tau bla nk buat sbb zaty sorg ja y mkn .. sob3..

REPLY

masak la...buat tuk makan sorang je...ok apa...kalau nak berteman,ajak cik ngah ye...

REPLY

cepat2 cari makanan...nanti kuar lagu dangdut kang..susah lak..he..he..he...

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates