19 July 2011

Assalamualaikum...semoga sejahtera dan berkahNya bersama saudara/saudari sekalian....
Kekadang kita lupa nikmat sihat sebelum sakit,nikmat senang sebelum susah....
Kadangkala kita lupa dan tak sedar setiap musibah yang hadir adalah kifarah atau ingatan atas kelalaian mengingati Allah di waktu senang dulu...Ya Allah,ampuni aku....
Bila dah di landa musibah,bukan sahaja sakit pening,malah ujian dari segi kewangan,kesusahan dapat mencapai cita-cita,kesusahan dan kesulitan hidup...itulah cara Allah memberi ingatan kepada hambanya atas kelalaian dan sifat lupa kita....
Allahuakbar...Ya Allah...tetapkan lah hambamu ini di atas jalan keredhaan mu....



Muhasabah Cinta

Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Ku pasrahkan semua pada-Mu
Tuhan baru ku sedar
Indah nikmat sihat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalir berzikir di kidung doaku
Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini

Ya Ilahi muhasabah cintaku
Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu
*nak dengar lagunya klik SINI....


bisik-bisik:
menitis air mata seharian mengulang lagu ini...di kala kesakitan ini,ku tahu ini ingatan mu Ya Allah...ampuni aku,permudahkan ujian mu ini Ya Allah...ku pasti kesakitan ini untuk meneguhkan keimanan ku kepadamu...


2 singgah dan taip sket..

cikngah, u janganla selalu sedih2 ... tak syokla tgk u sedih2 taw... i taw u ni kuat semangat, kita doa sama2 semoga Allah permudahkan segala jalan idup kita kay ^_^ senyummmmmmmm ^_^

REPLY

thanks cik semah...tak pe..masih boleh tersenyum..:))) lagi ni...
cuma bila kesehatan tak brapa elok ni...emosi pun jadi tak stabil...
cam tu la,bila dah sakit ni baru nak insaf,masa sehat lupa segalanya...

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates