Tidak perlu malu....

12:38 AM Sue Izza 0 Comments


5 Ramadhan....

Sekejap je rasa kan dah 5 hari berpuasa...Ya Allah,besarnya nikmat Ramadhan kali ini bagi Cik Ngah....Air mata kesayuan rasa laju je mengalir...terasa rahmat Ramadhan kali ini benar-benar membuka pintu hati untuk memperbaiki diri,bagi korang2 yang pandai mengaji tu bersyukurlah... ramai antara kita hari ini yang mampu membaca Quran tapi sempurna.Tak malu untuk Cik Ngah mengaku yang hanya mampu mengaji tapi tak sempurna tajwid dan makhrajnya....

Tapi ingatlah,tiada istilah terlewat untuk mencari ilmu agama,walau umur 100 tahun...ilmu agama itu wajib di tuntut,Alhamdulillah Cik Ngah bersyukur sangat ada kawan-kawan dan teman rapat yang sudi membantu dan mengajar,dah lama sebenarnya nak perbetulkan bacaan Quran,tapi berbagai halangan yang terhasil dari bisikan syaitan yang menghalang niat Cik Ngah tu....Ramadhan kali ni benar-benar membuka pintu hati bila ada yang menegur kekurangan Cik Ngah...Ya Allahhhh...bersyukur sangat kepadaMu...

Malu?..apa nak di malukan? sebab umur dah tua?....Allah tak pandang umur,yang Allah pandang niat dan keikhlasan mencari ilmu dan kembali padaNya...pedulikan kata-kata orang,kerana kita berbuat perkara baik,malah di tuntut oleh agama,tak kan nak tunggu mata dah rabun,uban dah memutih,badan dah tak bermaya baru nak merangkak mencarinya,sementara badan tengah sihat,tenaga masih ada,apa salahnya pergunakan nikmat sebaik mungkin....lontarkan lah jauh-juah perasaan malu itu.

Semoga Allah kurniakan istiqamah dan ketetapan hati untuk Cik Ngah mencari ilmu-Nya ini,
umur,masa,wang bukan halangan yang penting ketetapan hati,jangan mudah putus asa...
Doakan Cik Ngah ye kawan-kawan....

bisik-bisik:
Terima kasih sayang atas nasihat mu... :)

0 singgah dan taip sket..: