Masak-masak : Laksa Lemak Kelantan

9:26 PM Sue Izza 2 Comments

Assalamualaikum dan salam sejahtera....
pe kabar semua? harap2 sihat dan segar-bugar la ye....buat apa korang?..dah solat? ok bagus...apa pun mesti solat dulu tau...
Dah lama tak buat entry masak-masak kan?..heeee...
Ni cite masak-masak hari Jumaat lepas,balik kerja je terus singgah pasar tani kat presint 2 tu,beli ulam2 and santan,tiba-tiba je teringin nak makan laksa lemak,teringat lak ikan rebus Cik Ros ada...ermmmm...menjadi la nampaknya....
sampai umah lepas solat isyak terus mulakan operasi..heeee...
maklumlahhh....tak mau makan nasi tuk dinner punya pasal la kan....kekonon la Cik Ngah ni nak diet...tak de maknanyaaaaa.....
so,tuntang-tuntang kat dapur dalam sejam,dah bleh makan...sedapppp...sampai 2 kali Cik Ngah tambah...heeee (tak agak2 puji diri sendiri...haaaa...)
sooooo...ni la hasilnya....


cara buat nya senang sangat...nak resepi ke?
Cik Ngah pun amik kat SINI ha....heeee....heeee..heee...
simple je resepi yang di bagi...

bisik-bisik:
balik kerja penat2 pun sempat masak....berbaloi...
makanan lebih bersih dan terjamin...dah makin kurang makan kat kedai..:)

2 comments:

  1. simple jer resepinya kan..senang.boleh try ni

    ReplyDelete
  2. tu la senang jerrr...tu yang ari keje pun sanggup buat...

    ReplyDelete