09 December 2011

Assalamualaikum...
sapa suka makan mangga,angkat tangan cepatttt....heeee...Cik Ngah tak suka makan mentah macam tu je,lagi-lagi yang masam,tak tahan...
So,Cik Ngah lagi suka buat kerabu cam ni and makan dengan nasi...haihssss...bleh bertambah tau...
ok...jom tengok resepi kerabu mangga Cik Ngah...


Bahan:
Buah mangga muda atau mempelam di parut
Carrot -di parut
tomato-belah 6
kacang panjang-potong 2 cm
udang kering
kacang gajus yang dah di goreng
jus limau nipis
cili padi-di ketuk (nak pedas boleh tambah)
gula dan garam

Cara:
campur kan semua bahan 
gaul sebati dan seimbangkan rasa

bisik-bisik:
ni resepi lama ni
buat masa masak ikan siakap tu
alamak teringin la plak...huuuu
ari ni pasar tani Putrajaya
bleh dah nak cari bahan ni...heeee

6 singgah dan taip sket..

Adoiii.. tak mau dah bukak belOg akak, asyik terliur jer, hehehe..

REPLY

aku angkat tangan dengan kaki skali ni cikngah...sila pos ke melaka sekarang jugak ye ^_^

REPLY

nurul : alaaa...jgn la cam tu,masak la...
che semah : ok...cik ngah pos resepi je la ek..heeee...

REPLY

masalahnya kalu masak sendiri mesti xsedap @xnak makan.. kene tangan orang lain jugak (point: nak suruh kak sue masakkan sebenarnya, ahak!!)

REPLY

lorrrr...kalau cam tu kena datang umah la...heeee..

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates