Putih itu bersih,Senyum itu manis

4:13 PM Sue Izza 4 Comments

Assalamualaikum....

Ibn Abbas meriwayatkan bahawa Rasullullah s.a.w bersabda yang bermaksud : "Hendaklah kalian mengenakan pakaian berwarna putih.Orang yang masih hidup antara kalian,hendaklah memakai pakaian putih.Dan orang yang telah meninggal dunia,hendaklah dikafani dengan kain yang berwarna putih.Sungguh,pakaian yang berwarna putih itu merupakan bahagian pakaian yang paling baik bagi kalian."
(Riwayat al-Tirmidzi,Abu Daud,Ibn Majah dah Ahmad)



cantikkan...nampak bersihhhh je....
di tambah dengan senyuman manis...
sedekah tu..banyakkk pahala...
teringin gak nak cari sehelai jubah putih
sesapa ada cadangan tuk pembelian online bagitau Cik Ngah ye....

bisik-bisik:
dah start amalkan hari Isnin pakai sepasang putih 
atau sekurang2nya ada warna putih yang dominan

4 comments:

  1. eeee jubah yang paling atas tu serupa dengan saya punya..tapi saya warna hitam..

    ReplyDelete
  2. tudung putih dikira tak kak? hehe.. nurul pun kene beli banyak2 la baju putih lepas nie =)

    ReplyDelete
  3. angah : cantik kan?...tapi Cik Ngah nak warna putih.beli kat mana ek?
    nurul : kalau baju putih ngan tudung putih lagi cantik,kalau tak nak nampak pucat sangat cari la yang ada bunga pink sikit2...heee...kena cari baju putih tu...

    ReplyDelete
  4. beli kat t.malim..tak igt berapa dlm 80-85 kot..tapi ari tu da tgk kat 1 butik tu jual seratus lebih..mahal pulak rasanya..

    ReplyDelete