27 January 2012

Salam pagi Jumaat yang penuh keberkatan semua,jap je rasa kerja minggu ni kan?...memang la Cik Ngah oiii...dahnya cuti sampai Selasa kan?...heeee...
cite pasal cuti Tahun Baru Cina barau ni,parent housemate Cik Ngah datang dari Teganu bawak ikan gelama,kerapu dan siakap segar-segar gitu...Cik Ngah ni memang peminat pemakan tegar ikan dan seafood,harus-harus la rasa bahagia sangatkan bila peti ais penuh ngan lauk sedap-sedap tu...heeee
sampai dah tak tahu nak buat apa,berangan la kejap nak jadi macam cik kak sorang tu....sapa ek?...alaaaa  yang vouge de vazzz tuuu..mantap meletopppsss sampai ramaiii lelaki cairlah tengok dia...heeee....

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
yaaaaaaa.....dia lah Cik Kiah Pekasam
yang vouge de vazzzz tuuu...


dannnn...pesaingnya adalahhhh
v
v
v
v
Cik Ngah Pekasammmmm
haaahaaahaaa


 sudahhhhhhhh....
jangan nak merepek la Cik Ngah...heeee

gigih menggoreng beras nak masukkan dalam ikan pekasam
pastu blend separuh hancur sebelum di perapkan dengan ikan dan garam


Ikan yang dah di gaul dengan garam dan beras
siap masuk dalam tupperware dan simpan dalam kabinet
nanti Cik Ngah kongsikan apa jadi ngan ikan ni ye
heeeee....
first time try buat sendiri...
buat ikut suka hatiiii je...

bisik-bisik:
Orang kata jangan membazir apa yang ada kan?
selain sedekah kat orang,
cara macam ni la orang tua2 kita dulu simpan lauk tuk tahan lama,
contoh lain macam daging salai,ikan salai dan macam-macam lagi...
tak sabar nak tgk apa jadi ngan ikan ni...heeee

1 singgah dan taip sket..:

I vote Cik Ngah Pekasam sbb Cik Ngah Pekasam masak sodap ^_^...
Apasalla selera ai ni sama nau ngan selera cik Ngah, hangin betul bila cikngah wat entry dgn gambo2 yang menggiurkan pasai makan2....uwaaaaa... esok2 kalo ai peknen, i haramkan u tayang makanan taw....

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates