Sarapan sihat : Lempeng Oat

12:32 PM Sue Izza 6 Comments

Assalamualaikum semua...
Dari tadi taip entry tak sudah-sudah,banyak sangat gangguannya..heeee....
Korang sarapan apa pagi tadi? Cik Ngah hari ni masak simple2 jerrr,resepi simple dan sihat,hari bekerja ni harus la yang jimatkan masa kan,bukan malas membeli cuma dah bosan makan kat luar..huuu
Kali ni Cik Ngah buat lempeng jerrr (itu pun nak masuk blog ke?...suka ati arrrr...heeee)
tapi kali ni Cik Ngah tambah oat segera yang banyak lagi dalam kabinet tu,ntah bila nak makannya.
Kot Expired kang mula la nak buang,orang kaya la katakannn...huh!...

dah macam smiley plak kan?..heee

makan dengan serunding daging dan ikan
yang dok berlapuk dalam peti ais tak de sapa usik..huuu

Lempeng Oat

bahan:
3 sudu oat
2 senduk tepung gandum
setengah cawan air
1 biji telur
setengah sudu garam
minyak zaitun

cara:
-pukul telur sampai kembang
-adunkan dengan tepung dan oat dan air
-masukkan garam
-panaskan kuali leper dengan minyak zaitun
-masukkan bancuhan tadi,goreng dengan api kecil
-hidangkan dengan serunding daging dan ikan


bisik-bisik:
mood : muak makan makanan pagi di kedai..huuuu
biar simple tapi masak sendiri,ikut selera tekak sendiri.



6 comments:

  1. kadang2 masak sendiri lagi best sbb ikut tekak sendiri kan?

    ReplyDelete
  2. pandai nyer memasak ty nk bgun masak? mimpi la...

    ReplyDelete
  3. sedap jer..dpt mkn lempeng pisang @ lempeng nyiur..best jgk

    ReplyDelete
  4. canggih la k.sue..napok mace meal kat restoren doh..hehe..

    ReplyDelete
  5. Jalan-jalan jumpa lagi orang lipis.. kita dok lepeh gak putri..salam perkenalan... sedapnya lepeng oat tu..teringin nak rasa gak.

    ReplyDelete
  6. One part compost to two or three parts potting soil would be a
    sufficient combination. So, I propose to you that you might want to consider doing your own organic gardening right in your own back yard.
    Wood can be used as long as it's not treated with chemicals.

    Here is my site - dietary

    ReplyDelete