23 December 2012


Yihaaaa....mari marathon update blog,sementera tunggu driver basuh keta nak gi kenduri,heehee...ni yang syok tumpang orang ni,x yah drive...haahaa....
Khamis lepas sempat buat nasi jagung tuk makan-makan kat opis....
Ni kes tengok resepi kat blog Cik Mat Gebu la ni,tetiba terliur..heehee...
Selongkar apa bahan ada kat dapur,belasah je la,kalau derhaka resepi,ampunkan hamba yeee...heehee
Nasi Jagung
-2 cawan beras,seeloknya beras basmathi
-1 cawan susu cair
-2 cawan air
-rempah tumis-kulit kayu manis,bunga lawang,buah pelaga.
-2 ulas bawang putih tumbuk
-2 ulas bawang merah tumbuk
-1 batang serai ketuk
-2 sudu butter
-1 tin jagung manis,buang airnya...
Cara :
-basuh beras macam biasa,masukkan air dan susu
-sementara itu,tumis bahan tumbuk dan rempah dgn butter sampai naik bau
-masukkan serai
-masukkan bahan tumisan dlm beras dan tanak nasi macam biasa.
-bila nasi masak,masukkan jagung,dan gaul rata.
-sedap di makan dengan lauk ayam masak merah,atau kari daging,dengan acar...
Bisik-bisik:
Banyak rupanya cara nak masak nasi...
Yang penting kreatif...
Published with Blogger-droid v2.0.9

4 singgah dan taip sket..

batang jagung tu letak sekali tak...?

(ok, ok... tak payah jawab soalan sengal ni..) haha

REPLY

best la jadi kak ue.. terror masak klu ty hampeh xjadi~

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates