16 March 2013


Assalamualikum....
Ermmmm lama rasanya tak kongsi resepi,cehhhh macam la pandai sangat masak...huuhuuu....
Ni lauk masak dinner malam tadi,terliur tengok nenas kat pasaraya,beli la sebijik,teringat plak ada ikan kering talang dalam kabinet,so moh la kita menggulai...
Masak Lemak Ikan Talang Dan Nenas
Bahan:
2 keping-Kepingan ikan kering talang-potong ikut suka dan rendam
2 keping potongan nenas,potong ikut suka
1 cawan santan pekat
2 biji bawang merah
Cili api,nak pedas letak la sebakul....heheee...konpem ulang ke tandas
Daun kunyit
Serbuk kunyit
Cara:
Tumbuk lumat bawang dan cili api,tumiskan dengan sedikit minyak,sampai garing,masukkan nenas.
Masukkan 1/2 cawan air,biarkan mendidih,masukkan santan pekat,masukkan daun dan serbuk kunyit,masukkan ikan talang
Perasakan,test dulu,jgn banyak garam,ikan talang tu dah masin.
Bisik-bisik:
Ermmm....dah jarang la Mr D nak makan masakan Cik Ngah
Heheeeee....
Published with Blogger-droid v2.0.10

4 singgah dan taip sket..

alamak terliur.... tengah membayangkan rasanya...cik ngah tolong masakan nanti kita tolong makankan hihihi

REPLY

wweeiiiiiiii...dap dap nye...
lama tul tak mkn...hadooiii..

*nak masak malas...

carik kedai la............nampaknye..
hehe..

REPLY

heheee...gee la masak,cik ngah gi makan...hehee

REPLY

kat kedai pun boleh laaaa...heeheheee

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates