Masak Lemak Ikan Talang Dan Nenas

11:55 AM Sue Izza 4 Comments


Assalamualikum....
Ermmmm lama rasanya tak kongsi resepi,cehhhh macam la pandai sangat masak...huuhuuu....
Ni lauk masak dinner malam tadi,terliur tengok nenas kat pasaraya,beli la sebijik,teringat plak ada ikan kering talang dalam kabinet,so moh la kita menggulai...
Masak Lemak Ikan Talang Dan Nenas
Bahan:
2 keping-Kepingan ikan kering talang-potong ikut suka dan rendam
2 keping potongan nenas,potong ikut suka
1 cawan santan pekat
2 biji bawang merah
Cili api,nak pedas letak la sebakul....heheee...konpem ulang ke tandas
Daun kunyit
Serbuk kunyit
Cara:
Tumbuk lumat bawang dan cili api,tumiskan dengan sedikit minyak,sampai garing,masukkan nenas.
Masukkan 1/2 cawan air,biarkan mendidih,masukkan santan pekat,masukkan daun dan serbuk kunyit,masukkan ikan talang
Perasakan,test dulu,jgn banyak garam,ikan talang tu dah masin.
Bisik-bisik:
Ermmm....dah jarang la Mr D nak makan masakan Cik Ngah
Heheeeee....
Published with Blogger-droid v2.0.10

4 comments:

  1. alamak terliur.... tengah membayangkan rasanya...cik ngah tolong masakan nanti kita tolong makankan hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheee...gee la masak,cik ngah gi makan...hehee

      Delete
  2. wweeiiiiiiii...dap dap nye...
    lama tul tak mkn...hadooiii..

    *nak masak malas...

    carik kedai la............nampaknye..
    hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat kedai pun boleh laaaa...heeheheee

      Delete