11 October 2014





Korang tau tak selain madu lebah yang biasa kita guna pakai tu,ada juga madu kelulut yang berasal dari lebah yang tidak menyengat dan kecil sikit dari lebah biasa.Lebah kelulut ini sangat sensitif kepada kulat dan virus,jadi mereka memghasilkan propolis atau madu yang antikulat,antivirus dan antibakteria untuk kebersihan sarang mereka,secara tak langsung propolis ini amat baik untuk tubuh badan manusia.


Baru-baru ni Cik Sue sempat mencuba kopi baru campuran kopi dengan madu kelulut bersama herba yang memberi tenaga dan sangat berkhasiat untuk tubuh badan kita.Antara herba yang di campur adalah :

-Madu Kelulut
-Kopi
-Kurma
-Habbatus Sauda
-Ginseng
-Teh Hijau
-Halia
-Kayu Manis
-Buah Pala
-Halba
-Buah Tunjuk Langit
-Buah Goji
-Kunyit

Minggu pertama minum time sarapan,malam tu badan memang penat sangat,letih,badan pun lenguh-lenguh.Alhamdulilah minum masa sarapan memang bertenaga sepanjang hari,dok buat kerja kat opis selalunya mengantuk waktu tengahari tapi tak pulak,lenguh-lenguh badan pun hilang,jadi aktif pulak,balik rumah malam tu boleh sambung buat kerja lagi,memang berkhasiat untuk badan.

Selalu Cik Sue kalau bangun duduk acap kali mesti pening skit,tapi lepas amalkan dalam seminggu rasa tu dah kurang,sistem perkumuhan juga lebih lawas dan badan rasa ringan tuk bergerak aktif.Banyak khasiat kopi ni,Hari raya korban hari tu sempat bawa balik bagi pak cik,mak cik ,abah dan ma cuba.

Alhamdulillah semua memberi respon positif,insya Allah Cik Sue akan beli lagi bawa balik,apa salahnya kan beri sesuatu yang bermanfaat untuk kesihatan mereka,selama ni mereka bekerja kuat pun untuk kita.



Masing-masing beritahu rasa lebih segar dan sakit lutut kurang dah... sedap dan lenguh badan dah hilang katanya...

Kepada anak-anak yang lain yang ibu bapa anda ada mengadu tak sihat sana sini, yang ibu bapa anda nak jalan dengan elok pun susah akibat sakit kaki, nak solat berdiri pun tak dapat, nak sujud pun tak boleh, solat kena pakai kerusi…Ya Allah kasihannya.. bayangkan kalau kita di masa tua pun begitu…:(

Selama ni ibu bapa kita membanting tulang mencari rezeki untuk kita. Mereka berkorban harta, perasaan, tidur, makan minum, duit, keringat semata-mata mahu melihat kita berjaya di dunia & akhirat. Mereka hanya mahu anak mereka bahagia walau keperitannya di tanggung oleh mereka. 
Jadi sekarang inilah masanya untuk kita pula membalas jasa mereka. Hargai mereka sebelum terlambat. Selalulah bertanyakan khabar mereka, hubungi mereka selalu, pulang menziarahi mereka di kampung dan sentiasa mengambil berat tentang kesihatan mereka. Belikan makanan terbaik untuk kesihatan mereka supaya mereka tidak menderita menanggung penyakit yang macam-macam di luar sana. 

Kopi kelulut Arfah ini adalah salah satu minuman yang sangat bagus untuk membaik pulih kesihatan ibu bapa kita kerana ia dapat mengembalikan semula tenaga ibu bapa kita yang semakin menyusut dimamah usia. Ia juga di formulasikan untuk membuang angin dalam badan, jadi insyaa Allah selepas minum badan akan terasa ringan. Jadi nak gerak ke mana-mana pun tak ada masalah. Selain itu, ia juga bagus dalam merawat sendi dan saraf yang sakit kerana semakin meningkat usia ibu bapa kita semakin goyah sendi-sendi mereka. 

Betapa gembira & bahagianya hati seorang ibu dan ayah apabila seorang anak mampu menyelesaikan masalah penyakit yang menghantui kehidupan mereka. Pasti mereka mendoakan kesejahteraan hidup di dunia dan akhirat untuk anak-anak yang telah menggembirakan hati mereka ini. Insyaa Allah..
Tidur mak ayah kita pasti lebih lena selepas ini.:)

KASIH IBU MEMBAWA KE SYURGA, KASIH AYAH BERKORBAN NYAWA.

Antara khasiat lain kopi kelulut ni adalah :

-Meredakan sakit perut
-Membantu mengawal tekanan darah
-Menambah tenaga,melawaskan sistem penghadaman.
-Membantu meningkatkan sistem imunisasi dalam badan.
-Membantu menguatkan fungsi jantung dan hati.
-Menurunkan Glukosa dalam darah.
-Membantu membuang angin dan melambatkan pembekuan darah
-Baik untuk ibu hamil
-Membantu merawat masalah kulit

Sebenarnya banyak lagi khasiat kopi ini,maklumlah campuran herba yang memang berkhasiat untuk tubuh badan kita.Mana nak dapat? haaaa korang boleh hubungi :

Puan Mieta Marsita di talian 0176910900 atau ke FB KOPI KELULUT ARFAH
cepat-cepat sekarang ada promosi RM50 untuk 2 kotak

Harga sekotak rm29 tau..and..'siapa nak jadi pengedar pun boleh' ,hubungi cepat tau.

8 singgah dan taip sket..

mesti sedap rasa kopi madu kelulut; berapa harga sekotak tu Sue?

REPLY

madu kelulut mmg tahu tp yg skali dgn kopi x tahu lak... mesti sedap kann...

REPLY

assalamualaikum,

Terasa macam nak cuba jugalah,
macam mana nak mendapatkannya

REPLY

hehe baru first time dengar madu kelulut ni xD

REPLY

Sedap.... Rasa lain Dari yang biasa kita minum tu :)

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates