Cekelat Nise

11:59 AM Sue Izza 5 Comments


Mesti ramai yang tak kenal cekelat nise ni kan? biasa yang belah pantai timur tahu cekelat ni,kecuali yang muda remaja la,banyak cekelat2 moden kan.Dulu-dulu ni la manisan penduduk pantai timur.Manisan dari gula melaka yang di masak hingga cair dan di campur kacang tanah lalu di bentukkan dan di bungkus sebagai gula-gula.

Tiada bahan perasa atau pewarna tiruan,semuanya asli.Cik Sue jumoa dan beli di Pasar Payang,Terengganu ari tu.Dok makan buat hilang ngantuk kat opis.




Jangan risau tak manis sangat pun,sedang-sedang je,kena pulak kacang tanah kat dalam sedap pulak layan sambil buat keje.hehehheh

bisik-bisik:
kena kurangkan ni huuhuuu diet la sangatttttt

5 comments:

  1. Macam pernah tengok , nak rasa sejibik!

    ReplyDelete
  2. nostalgia ni, MJ pun minat coklat ni satu masa dulu..

    ReplyDelete
  3. Skali tgok igt asam mangga yg kuning tu.. >.< rupenye pembalut cekelat...huhu

    Jemput singgah blog sy ;)

    ReplyDelete