20 June 2015

Masyarakat Malaysia hari ini sudah sinonim dengan makanan ala Thai,mungkin kerana kita berjiran jadi boleh menerima rasa yang sama.Salah satu kedai yang menyediakan hidangan dengan rasa ala Thai asli adalah di Cafe 9 di Petaling Jaya.Sebelum bercuti panjang yang lepas,Cik Sue dan kawan-kawan sempat menjamu selera di sini.

kami
Jom kita lihat apa menu yang ada :



Dancing Fish:
Saiz kecil untuk 4 orang – RM44.90
Saiz besar untuk 6-8 orang – RM49.90
Di goreng garing dan di hidangkan dengan cili potong dan bawang,di potong dalam saiz 
kecil untuk memudahkan pelanggan,bagi Cik Sue yang memang suka ikan ni memang sedap,garing.isi masak empurna.



 Green Curry Chicken – RM18.90
Awal-awal nampak macam masak lemak tapi bila di cuba
ada beza dan lemaknya memang ngam ,sedap kuahnya,cukup rasa.



 Massaman Curry Chicken – RM18.90
Masak kari dengan kuah kari yang pekat dah macam sambal pulak,
tapi memang sedap rasanya sempurna,lemak pedas-pedas sikit.



 New Zealand Oxtail Soup – RM25.90
Okeh,yang ini berbaloi untuk di cuba,tak rugi,memang sedap.




Pla Nueng Manow (Ikan Stim Limau)
Ikan yang di stim limau memang cukup rasa saiz ikan yang cukup tuk semua
orang,kuah dia memang sedap.rasa nak mintak resepi je hehhhee
- saiz kecil: RM45.90
-saiz besar: RM49.90



. Stir Fry mixed Vegetables – RM14.90
Sayur goreng yang tak terlalu masak,rangup dan sedap


Stir Fry Squid Sam Rod Served with Thau Sweet and Spicy Sauce Style – RM23.90 
Sotong goreng dengan sos istimewa,sos nya memang sedap,Cik Sue rekemen


Thai Otak Otak (Hor Mok) – RM23.90
Okey yang ini unik ,kat dalamnya ada seafood yang di buat ala otak-otak kita
tapi udang dan kelapanya sangat fresh,sedappp...


       Beef Stir Fry – RM22.90
masak black pepper ala thai,cik sue sukaaa



Thai Pomelo Salad – RM20.90
Salad ala thai,ada udang dan sotong,serius sedap


Thai Prawn Cakes (House Special) – RM18.90
Ini adalah signature dish cafe ni,serius sedap,ranggup
sos juga sedap.


Thai Style Fried Chicken Wings – RM16.90



  Tom Yup Sup (Boleh pilih kuah merah atau putih)
Udang sahaja         : RM25.90 (R), RM45.90 (L)
Seafood               : RM25.90 (R), RM45.90 (L)

Thumbs up,wajib cuba


apple mint




Lemongrass tea

Amacam tergoda tak? makanannya memang 100% rasa thai asli,memang di kekalkan resepi asal.Korang boleh datang dan cuba k,nanti Cik Sue nak ajak Mr D repeat la,teringat plak tomyum dia.yummyyy....


Alamat :
No 27, Jalan 17/45, 46400 Petaling Jaya, Selangor

·         Waktu Operasi :
Wed - Sun: 11:00am - 10:00pm (Tutup hari Selasa)
·         Facebook  
          https://www.facebook.com/Cafe9thai

·         Food Ink 
https://www.foodink.com.my/listing/cafe9/

1 singgah dan taip sket..:

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates