24 November 2015

Cerita awal bulan hari tu ,sempat melibatkan diri di dapur Auntie Anne's,Alamanda.Mereka memperkenalkan pretzel baru iaitu Pretzel Nugget,nak tahu apa bahannya ,tungguuuuu....


Seawal jam 11 Cik Sue dah tercegat depan Auntie Anne's tuk bersama-sama aktiviti hari ni.Tak sabar rasanya nak tahu cara-cara membuat pretzel ni,errr sebenarnya kan cik sue tak penah rasa pun.Selama ni tak terfikir lak nak beli dan rasa heheh,tapi kali ni lalu sedap pulak baunya. 




Selepas ambil tempat,mesti la berfoto-foto dulu kan,nanti dah ramai orang susah lak ngeer.Kemudian kami di beri taklimat oleh chef Auntie Anne's yang akan membimbing kami nanti.Sebenarnya lagi ramai budak-budak yang turut serta tapi tak kiralah yang mak budak pun dah excited ni.


Kami di bekalkan berus pastri,pemotong doh,apron dan sarung tangan.Sebelum bermula kena la basuh tangan bersih-bersih dulu kan,nak menguli doh kan.


Apapun basuh tangandulu sebelum kita jalankan misi pretzel kita ek.basuh tangan demngan sabun dan cara yang betul ye.





yeayyy kami dah sedia siap ngan topi chef lagi kalah budak2 hehehe

langkah pertama doh di potong dengan sukatan yang di beri 

canaikan jadi memanding macam tu ye

buat panjang sampai boleh lipat dua bentuk u dan celup dalam butter cair


susun juga dalam bentuk u atas dulang

yeayyy dah siap,eh belummm
potong dengan pemotong doh sebesar 2 ruas jari ye
aturkan cantik2 dalam dulang dan masukkan dalam oven ye
ni yang dah siap di masak,belum siap lagi tau.

nugget pretzel yang dah masak celup dalam butter cair dan toskan,yummm

yeayyy dah siap

tuk versi kedua celup dalam butter cair

celup dalam serbuk gula

yeayyyy ni hasilnya yang kitaorang buat 

yang ni bergula

yang ni celup butter 

posing jap dengan hasilnya

siap dapat sijil lagi yeayyy dah pandai hehehe

Seronok juga join aktiviti macam ni,korang jangan lupa dapatkan pretzel nugget kat Auntie Anne's ye,sedappp,tak pun try yang celup coklat tu.Cik Sue dah mula suka yeayyyy....

3 singgah dan taip sket..

mohon sediakan untuk i pleasee

REPLY

alahaiiii...sedapnya tengok..terliur pulak rasa..hahaha

REPLY

Zizie suka pretzel stix... sedap... sampai makan comot²

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates