17 March 2016


Lebih kepada kecewa sebenarnya,baru-baru ni balik kampung belah abah di Tumpat ,Kelantan sempat berkunjung tempat wajib Cik Sue datang sejak dari kecik,mana tu? Patai Sri Tujuh la di Tumpat,Kelantan.Pantai ni agak terkenal sebab setiap tahun selalunya hujung tahun ada festival wau.Dari kecil kalau balik sini abah akan bawa melepak amik angin kat pantai ni,sambil ceritakan kisah dia waktu kecil-kecil dan kehidupan dia sebagai nelayan,zaman arwah atuk ada,macam mana diorang survive waktu musim tengkujuh,waktu seronok ikan banyak,kira macam tempat memori la bagi abah.

Cik Sue pula suka datang sini sebabbbbb ada orang jual macam-macam makanan,boleh lepak-lepak,sebab suka dok tepi patai tapiiiii tak suka mandi air laut,hehehhee.Dari kecil tempat ni la piknik,datang lepak ngan sepupu-sepupu zaman remaja.Zaman-zaman gatal dok berdating hahahha,zaman bercinta ngan en suami sempat la bawa dia datang sekali je tu boleh baca entry NI  hehehhehe.


Balik baru-baru ni sempat la singgah tu pun dah petang,tapi sayang,kawasan dah tak terjaga.Kecewa betul Cik Sue,kotor! dengan sampah bungkusan makanan,pampers bayi dan macam-macam lagilah.



Sayag tempat tarikan pelancong macam tu tak di jaga dan di selenggara dengan baik di tambah pulak pengunjung yang tak bertanggungjawab,kebetulan pulak waktu tu ada pelancong asing,Cik Sue pulak yang raa tebal muka,haihhhh.


Rupanya orang kita masih kurang kesedaran tentang sampah.Adab .nilai murni dan etika hanya omongan dalam televisyen sahaja.Ini ke yang kita nak buat contoh kat anak-anak kita ,mereka tengok dan mereka tiru.urmmmm...


Geleng kepala je Cik Sue tengok,ada tu yang depan mata makan dan bungkusan letak macam tu je kat gigi air laut tu alahaiiiii bukan tak de tong sampah,ada jeee...boleh je buang sambil-sambil nak jalan balik ke kereta msing-masing.

Cik Sue lepak pun tak lama,dalam 30 minit je,terus balik,tak lalu nak dok lama-lama kat situ.

bisik-bisik:
Sayangilah alam sekitar dan warisan kita...rugi sangat bila jadi macam ni.

6 singgah dan taip sket..

Huhuhu tajuk tuu tu tuu gempak ehhh..terus terjah ingat tak sayang apa tadi hahahaha...Beginilaa jadinya Sue bila dah takde yg ambik peduli...nak buat camne...Takde kesedatan ke arah nak mencantikkan..sayang kan ..huhuhu

REPLY

kalaumusim cuti sekolah ni memang kawasan2 pantai macam ni kotor sangat.sepatutnya ramai orang lagi bersih sebab masing2 tahu lepas diaorang balik ada orang lain nak guna tempat tu, ni tidak..lagi kotor..belum cerita bab tandas awam lagi..geleng kepala je kalau musim2 cuti sekolah ni...sana sini kotor..

REPLY

Huhuhu tajuk tuu tu tuu gempak ehhh..terus terjah ingat tak sayang apa tadi hahahaha...Beginilaa jadinya Sue bila dah takde yg ambik peduli...nak buat camne...Takde kesedatan ke arah nak mencantikkan..sayang kan ..huhuhu

REPLY

ish...sayangnya... pantai kot. Harap2 la ada kempen ke apa2 bagi cun kan balik pantai ni

REPLY

Sikap sesetengah orang yang tak pandai nak jaga kebersihan memang menyakitkan hati..

REPLY

Laaaa sayangnya.. Mane tanggungjawab kita nak jaga alam sekitar kan?

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates