Iftar di 9Kedondong bagai di rumah

10:02 PM Sue Izza 8 Comments

Korang pernah tak pi buffet Ramadhan kat rumah orang? Ha tu la Cik Sue alami 2 hari lepas,dapat jemputan iftar di 9kedondong,macam unik je nama kan.Waze jugak jadi pembantu untuk sampai,tapi masa waze tu pelik juga kawasan Ampang Hilir ni perumahan dan kawasan kedutaan,Tan Sri mana lak jemput ni.Tapi tak pe,redah je.Sampai je kami parking depan banglo putih bernombor 9 dengan khemah putih macam kenduri kahwin.Memandangkan sampai pun dah jam 7, rasa cuak di lupakan kejap,jalan je masuk sambil tanya pengawal.Betul dah tempatnya.


Melangkah masuk dah rasa dalam taman dengan laluan ke tempat makan yang cantik,menghijau hiasannya.Rupanya memang buffet Ramadhannya di sini,kalau bukan bulan puasa boleh di sewa untuk event persendirian dan perkahwinan dengan penginapan di banglo sekali.Kalau masuk kat dalam banglo tu,hiasannya alahaiiii rasa nak baring terus kat situ.






Ruang makan ekslusif,hidangan? haa yang ni tak leh di nafikan,memang kena sangat ngan tekak Cik Sue dan Mr D,puas hati sangat.Dari pencuci mulut sampai la lauk pauk kuih muih,memang menepati selera,macam masakan kat rumah.Lauk yang jadi pilihan korang kena cuba siput sedut dan opor ayam,memang rasa sebijik kat kampung tau.Lauk-lauk lain tak kurang juga seperti Asam pedas pelbagai ikan,Telur puyuh sambal,ikan sambal,pendek kata lauk pauknya memang masakan mak-mak la.






Pastinya setiap buffet Ramadhan korang mesti cari Kambing Golek kan? okeh kat sini Cik Sue nasihatkan ambil kambing ni awal-awal kalau tak korang menyesal,banyak-banyak tempat kat sini kambingnya memang sedap,dari sos sampai la dagingnya,lembut sangat,tak kuat bau,perapan pun sedap,3 kali kot Cik Sue ulang amik,pastu dah malu hahhahaha.


Bagi orang pantai timur pulak,korang mesti suka ,ada stall nasi kerabu tumis siap ikan celup tepung dan keropok.Cik Sue yang peminat tegar ni mengakui tumis nasi kerabu dia memang terbaik.Korang kena cuba.Rasa nak mintak hirup semangkuk hehhehehe.




Amacam? ni pinggan nasib kerabu Cik Sue ,boleh amik sendiri ye.Adeh terliur pulak.Bagi yang tak mahu makan nasi,jangan risau stall mee goreng,kuey tiaw goreng,sup-sup semua ada dan di jamin,terbaik.



Okeh,dah habis makan berat-berat,nak borak-borak kan? Korang boleh ambil rojak buah dengan sos rojak yang pekat dan sedap.Macam-macam buah ada,minta je diorang potong kan.Makanan goreng-goreng pun ada,cekodok pisang,ubi goreng cucur udang kuah kacang,alahaiiiii sedapppp.




Ruang solat dan surau,Cik Sue suka sangat,rasa dah kenyang macam kat rumah kan masuk je solat kat dalam ruang tamu banglo tu ,selesanya lahaiiii,rasa nak baring terus dengan perut kekenyangan tu hahahah dah tu,dah macam kat rumah pulak suasananya,dah kenyang kat dapur lepak ruang tamu lak hehehhe.



Cik Sue memang rekemen korang cuba,harga pun berbaloi sangat dengan apa yang di sediakan.Keterangan dalam gambar kat bawah ye.




Ataupun kalau nak cuba,korang boleh hubungi detail di bawah ye,try la tak rugi ajak kawan-kawan satu opis ye:

Alamat :
No. 9, Jalan Kedondong,
Off Jalan Ampang
55000, Kuala Lumpur

Facebook:
9Kedondong

Instagram:
@9Kedondong

Untuk tempahan, boleh hubungi nombor berikut:
Haziq : 017-2250705
Aizat : 016-8868311


HARGA BUFFET RAMADHAN
RM 55 / dewasa
RM 28 / kanak kanak

bisik-bisik: terbaik la 9kedondong,Cik Sue suka tempat macam ni,tenang,damai,berbuka dan solat dengan aman.

8 comments:

  1. Siput sedut masak lemak tu.. huaaaarrggghhh terliur!

    ReplyDelete
  2. Ayam opor & kambing sedap gile hokehhhh....

    ReplyDelete
  3. Wah cantiknya tempat ni.. harus pergi

    ReplyDelete
  4. menarik!!..belum berkesempatan iftar di luar lagi

    ReplyDelete
  5. uiks.. menu dia menyelerakan.. terutama sekali kerabu.. pebret cik ennnnnn... huhu

    ReplyDelete
  6. wahh bestnya..jeles tgk tau..huhu

    ReplyDelete