10 January 2017


Ayam panggang ni Cik Sue buat seminggu lepas,kebetulan nak masak lunch tapi tak tau nak masak apa,dengan dak kecik yang asyik dok merengek tu kena la fikirkan sesuatu menu yang tak amik masa lama tuk penyediaannya kebetulan ada peha ayam lagi,jadi panggang je dalam oven ,senang tak payah nak risau hangit sambil terkejar-kejar anak meraung hehehee.

Bahan :
1 ketul peha ayam
5 ulas bawamg putih
1 inci halia
sedikit garam dan serbuk kunyit
1/2 sudu serbuk lada hitam
3 sudu sos bbq kimball
3 sudu madu

Cara-cara :
1. tumbuk kasar bawang putih dan halia.
2. Dalam mangkuk gaulkan sekali semua bahan termasuk bahan tumbuk.
3. Gaulkan dengan ayam,perap dalam 30 minit.
4. Bakar dalam oven dengan suhu 180 selama 40 minit.

Kalau nak bakar dengan dapur arang pun lagi sedap tapi Cik Sue malas nak jaga lagi2 dak kecik dok merengek,dengan oven tinggal je tau-tau dah masak.

Mudahkan,ni kalau tak nak makan nga nasi pun ok,buat salad atau rebus sayur makan je ala-ala ayam nandos gitu hehehe.Selamat mencuba.

5 singgah dan taip sket..

Nampak Sedap boleh cuba nanti.

REPLY

Tgok resepi senang..tp xde oven

REPLY

Best ni... simple and easy!

REPLY

Sedapnya kak sue.. nak cuba lah nnti. sedap mkn ngn salad cm ni..

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates