10 February 2017



Semenjak lepas bersalin ni,Cik Sue memang mencari produk kesihatan tuk pulihkan kesihatan luar dan dalam.Penting tau bukan untuk hari ni je,badan ni nak pakai lama.Lagipun Cik Sue kena betul-betul sihat dan cergas untuk jaga keluarga,buat kerja-kerja rumah,kerja-kerja luar dan bergerak ke sana sini,kalau sakit-sakit macam  mana nak jaga keluarga kan?

Kesihatan bagi wanita bukan sahaja luaran tapi dalaman,semua tu kena jaga bukan sahaja untuk keintiman dan merapatkan hubungan suami isteri sahaja tau,malah untyk kesihatan dalaman seperti kesihatan rahim dan peranakan.Ini penting untuk mengelakkan penyakit-penyakit berisiko seperti kanser.

Eh panjang pulak membebel,meh nak kenalkan korang dengan produk yang Cik Sue amalkan sekarang JUS DARA VOUGE,jus yang di gabungkan dari bahan-bahan terbaik tuk meremajakan semula wanita secara dalaman.Selepas seminggu amalkan jus ini,Alhamdulillah Cik Sue rasa segar badan,pengeluaran baki-baki darah nifas pun lancar je,maklumlah Cik Sue kan bersalin secara pembedahan,jadi darah nifas keluar semasa berpantang lambat sikit nak habis.Lepas minum jus ni juga rahim yang rasa sakit sebab belum mengecut ke saiz asal dengan sempurna dah lega dan mengecut elok.Badan pun rasa lebih segar dan bertenaga selain tu luka dalaman pun mudah sembuh.Banyak kebaikan dan khasiat jus ni selain yang Cik Sue alami tu antaranya :

KHASIAT JUS DARA VOGUE

1. Tingkatkan tenaga dan kecergasan
2. Menguatkan sistem imunisasi
3. Memelihara kesihatan dalaman wanita
4. Menyingkirkan toksin
5. Ketatkan otot faraj dan merawat kentut faraj
6. Merawat masalah keputihan, senggugut, dan kitaran haid yang tidak stabil
7. Meningkatkan keinginan (libido) dan fungsi seksual wanita
8. Menganjalkan punggung dan  payudara
9. Mengatasi masalah sakit puan serta menentang serangan kanser payudara dan rahim
10. Memperlahankan proses penuaan
11. Mencegah gejala menopaus
12. Membantu mengatasi masalah angin di dalam badan
13. mengempiskan perut
14. Merawat keguguran rambut dan melebatkan rambut
15. Mengatasi masalah bau yang kurang menyenangkan pada bahagian intim wanita
16. Menguatkan bahagian rahim serta memulihkan tenaga selepas bersalin
17. Mengekalkan berat badan yang ideal
18. Membantu mengawal paras kolesterol dan gula di dalam darah
19. Melancarkan peredaran darah
20. Mengawal tekanan darah
21. Mengatasi masalah kulit seperti jerawat, parut, jeragat dan kulit kusam
22. Memelihara keremajaan kulit
23. Mengurangkan kesan kedutan dan garis-garis halus
24. Meningkatkan tahap metabolisme dalam badan

Amacam? banyak kan khasiatnya,kira macam perapat dan memberi kebaikan kepada hubungan intim dengn suami la untuk yang berkahwin,yang anak dara tu untuk kesihatan dalaman,kena la jaga awal-awal supaya kekal awet muda gitu.Yang suami isteri memang penting la jus sebegina untuk kerukunan rumahtangga.Jnagan mekap je 1 inci  tapi suami komplen kesihatan dalaman kita,haaaa masalah tu.



Sebelum minum atau amalkan sebarang produk Cik Sue suka tengok bahan-bahan yang di adun dulu dalam sesuatu produk.Bagi jus dara ni Cik Sue tertarik dengan manjakani sebab dari pantang 44 hari lagi bidan memang suruh rebus biji manjakani dan minum airnya tuk kesihatan rahim,tapi macam leceh la pulak huhuuu hari-hari nak rebus tapis dan minum air,bila ada dalam jus ni memang kena la keperluan Cik Sue,selain tu terdapat bahan-bahan yang berkualiti lain.

BAHAN YANG TERKANDUNG DALAM JUS INI :

KUNYIT HITAM  -  Mengubati dan menetang  serangan penyakit kanser,penyakit kulit,
cacing dalam badan, bagus untuk awet muda,sangat baik untuk membuang lemak di dalam perut dan menurunkan berat badan,menambah daya antibodi, melawan penyakit,
Menghilangkan jerawat dan jeragat,membantu merawat lenguh badan,sendi dan tulang,
Membantu penyembuhan diabetes,mengubati penyakit katarak,mengubati asam urat(kejang betis), dan mampu menolak aura negatif dalam badan.

ALMOND -  Melembabkan dan menghaluskan kulit,menyingkirkan sel kulit mati,mencerahkan kulit,Mengatasi Kerutan penuaan, menyihatkan dan melebatkan rambut serta rawatan kelemumur,
Menjaga kilauan rambut,meningkatkan daya Ingatan, memperkuatkan sistem saraf, juga mampu menambah darah serta menguatkan imunisasi terhadap bayi yang disusui, mampu  membantu meringankan rasa sakit  otot yang tegang.

HABATUSAUDA - Anti bakteria, mengatasi penyakit diabetes atau kencing manis, membantu dalam menstabilkan kadar gula dalam darah, meningkatkan sistem imun tubuh,mencegah dan membunuh perkembangan sel kanser,membantu melancarkan pembuangan angin,  mengatasi sakit perut,menghangatkan badan, menambah susu badan,
membaiki sistem pencernaan tubuh

KACIP FATIMAH  -  Mengembalikan tenaga semasa dalam pantang, meningkatkan nafsu seks, mengurangkan masalah kesakitan semasa haid dan mengurangkan gejala menopaus atau putus haid.  Dapat merawat  angin dalam perut (kembung perut), cirit-birit berdarah, penyakit kelamin dan buasir,  awet muda kerana kacip fatimah mampu mencegah penuaan.

SIREH -Mengubati penyakit asma,Menyembuhkan radang tekak,Mengubati luka dalaman,
mengubati demam atau suhu badan tinggi, mengelakkan rabun mata,melancarkan haid, mengatasi keputihan dan Menghilangkan bau mulut

MANJAKANI
- membantu melambatkan proses penuaan,
-mencantikkan kulit
-membantu mencegah jerawat
-mencegah diabetes dan asma,
-mencegah kanser serviks dan payudara,
-Membantu merawat  keputihan dan bau tidak menyenangkan,
-menegangkan oto-otot faraj,mengurangkan lebihan mukus dan lelehan di vagina,
-menstabilkan hormon dan melancarkan peredaran darah,
-membantu memberi tenaga dan memperbaiki tahap penglihatan mata.Ia juga dapat menguatkan gigi dan tulang
-Memelihara kebersihan mulut.
-Sangat mujarab untuk merawat luka dalaman dan luaran

LOBATA -  Melangsingkan badan, melambatkan proses monopaouse, meremajakan sel kulit, membesarkan dan memperindah bentuk payudara,
Menegangkan dan memperindah bentuk punggung,
 Merapatkan otot rahim, melancarkan haid
Menghitamkan serta menyuburkan rambut, Mengurangkan migrain
Mengatasi masalah sukar tidur,  menghalang pertumbuhan sel kanser serta mengurangi berat badan serta meningkatkan pembakaran lemak.
Merawat masalah-masalah yang berkaitan dengan rahim.
Menghalangi penyakit pada vagina dan saluran kencing (bladder)
Mengetatkan vagina.
menghilangkan bau badan dan bau peluh.
Mencegah dan mengurangkan penyakit migrain.
Menjadikan kulit lebih lembut dan lebih ‘muda’,
mencerahkan kulit (termasuklah kulit pada bahagian puting payudara),menegangkan kulit yang kendur.
Melambatkan proses penuaan.

KURMA -  Memenuhi nutrisi yang diperlukan oleh tubuh.
 Membantu mengatasi masalah pencernaan dalam tubuh,mencegah penyakit jantung dan diabetes.
Bermanfaat bagi ibu menyusui,Mencegah usus terkena bakteria,
mencegah osteoporosis dan menjaga kesehatan tulang. Dapat digunakan untuk penurunan berat badan, membantu untuk meningkatkan libido dan membantu untuk mengatasi penyakit anemia.



Cara minumnya senang je,boleh ambil 2 sudu pagi ,2 sudu malam sebelum makan, korang kena banyakkan minum air masak tau,supaya lebih berkesan,dah buka tu masukkan a dalam peti ais sedap sikit minum sejuk-sejuk,letak kat luar kang rosak pulak.Rasa dia sedap juga ,kelat-kelat manis,cik sue pulak rasa macam pati air jambu batu ,sedapppp.Oh ya! ibu mengandung dan wanita datang haid tidak boleh minum ye.

Kalau korang nak cuba boleh ke link di bawah untuk maklumat lanjut ye :

Website www.teja.com.my
Facebook : https://www.facebook.com/tejaherbs/
Telefon : 016 9333443 / 016 9633443
Hotline : 03-89499857

Harga pun tak mahal ,masih mampu milik 
HARGA 250ml : RM 39.90 [WM] | RM 42.00 [EM]

Keluaran : 
TEJA HERBS
No. 16-1, Jalan Equine 10C
Taman Equine, 43300 Seri Kembangan
Selangor Darul Ehsan

p/s : Jom sama-sama jaga kesihatan luaran dan dalaman untuk kesejahteraan hidup.

4 singgah dan taip sket..

Fuhhhh. boleh tryy nii. lepas kahwin nnti hehe

REPLY

banyak khasiatnya..bolehlah try nanti

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates