16 March 2017

Dah lama tak minum susu kambing sejak-sejak lepas bersalin hari tu,masa pregnant tu ada juga ambil,dah habis terus berhenti.Kali ni ada kawan kenalkan dengan susu kambing keluaran Isihat ni.Oh ya,ada yang tahu Cik Sue ni sebenarnya bermasalah nak minum susu original.yang warna putih tapa perisa tu.Tak kisah la,susu lembu ke kambing ke,memang tak boleh masuk,tambah-tambah kalau ada bau hamis.Sebab tu suka ambil yang ada perisa,dan sebab Cik Sue memang suka benda bercoklat,Susu Kambing Isihat Vachoc Plus-10 jadi pilihan kali ni.

Susu Kambing Isihat Vachoc Plus-10 : Sedap dan Berkhasiat


Sebelum Cik Sue bercerita lanjut pasal susu ni,mesti ramai yang dah tahu kenapa susu kambing mendapat tempat sekarang dan banyak di pasaran.Ini kerana ia bersifat alkali dan mudah di hadam serta tak menyebabkan alahan,malah ia juga makanan sunnah dalam Islam.Selalu juga ibu-ibu mengandung minum susu kambing untuk mencegah anak kena ekzema dan demam kuning bila lahir.Jika di campur kurma,ada kajian engatakan dapat membantu proses kesuburan.

susu kambing isihat vachoc plus10

Pertama kali Cik Sue bancuh susu ni waktu sarapan,memang sedap rasanya,tiada bau hamis,kaya dengan rasa vanilla dan coklat.Tidak perlu tambah gula ye,bancuh dengan air suam,sebab kalau dengan air panas khasiatnya kurang.Sekarang hampir 2 minggu Cik Sue nikmati susu ni setiap pagi,meh tengok apa yang Cik Sue dapat dari susu ni :

-Rasa sedap,tak hamis,manis dari rasa coklat sudah mencukupi tak perlu tambah gula.
-Memandangkan Cik Sue menyusukan bayi yang baru berusia 4 bulan,susu ni agak membantu bila terasa perubahan susu badan bertambah kuantiti serta cepat di hasilkan kembali walau selepas beberapa ketika bayi habis menyusu.
-Bila di minum ketika bersarapan,Cik Sue mudah kenyang,jika terlewat makan tengahari menjaga si kecik pun masih boleh bertahan.

susu kambing isihat vachoc plus 10

Khasiat Susu Vachoc Plus-10 memang tinggi kerana di gabungkan dengan 10 makanan sunnah yang lain seperti  Buah Delima, Zaitun, Tin, Kurma, Kismis, Badam, Saffron, Habbatus Sauda, Manna dan Ginkgo Biloba.Bahan-bahan ini kita tahu memang banyak khasiat untuk kehidupan seharian kan.

Siapa yang sesuai minum susu kambing isihat ini :
-kanak-kanak bermula seawal umur 6 bulan
-warga emas
-remaja/pelajar
-dewasa

susu kambing isihat vachoc plus10
cara mengambil / membancuh susu kambing isihat

susu kambing isihat vachoc plus 10


Apa yang Cik Sue boleh katakan,Susu Kambing Isihat Vachoc Plus-10 memang sedap.Sesuai dengan citarasa Cik Sue,oh ya lupa pulak nak ambil gambar Cik Sue gunakan susu ni tuk buat smoothie pisang.Korang boleh bancuh,masukkan dalam blender atau juicer,tambah sebiji pisang,jika suka boleh masukkan kurma juga,masukkan ketul ais dan blend.Memanggggggg sedap.Cubalah.Cuaca panas ni memang sesuai.

Produk Susu Kambing Isihat.

Ada 3 perisa susu kambing yang di keluarkan oleh Isihat iaitu :

1. Perisa Asli
2. Premium Berry
3. Vachoc Plus-10

Cik Sue dah cuba ketiga-tiga perisa sebab ada dapat sampel selain perisa Vachoc Plus-10 tu,yang pasti Cik sue boleh telan sebab tak hamis,walaupun yang original tau.Betul-betul rasa susu kosong sebab tiada gula tambahan bagi perisa original.Yang premium berry pula memang rasa strawberry la,kalau korang nak cantik ambil la perisa ni,ia mencantikkan dan menyihatkan dari dalam,ada kandungan vitamin c dan kolagen untuk kecantikan.

susu kambing isihat vachoc plus 10



Mahal ke susu kambing Isihat ni? Insya Allah mampu milik dengan harganya untuk kesihatan masih berbaloi lagi.Harganya seperti di bawah ye,oh ya,ada 2 jenis bungkusan,1 kotak bersachet yang mengandungi 20 sachet x 25 gram = 500gm,1 lagi pek 500gm di sertakan sudu atau skop tanpa sachet dan harganya tetap sama.Korang boleh pilih mana yang lebih mudah untuk penggunaan korang.



Untuk maklumat lanjut dan sebarang pertanyaan korang boleh dapatkan di link kat abwah ni ye,klik je :

Laman Web:

20 singgah dan taip sket..

Bleh tahan gak rege dia. Huuu

REPLY

Memang sedap susu kambing ni.. Patut diamalkan setiap hari..

REPLY

Akak pun ada masalah minum susu, memang tak leh telan. Nanti nak cubalah susu ni.

REPLY

Susu kambing ada pilihan perisa ya..anak Kak Sue memang minum susu kambing, nanti boleh cuba perisa coklat..

REPLY

wow..taste kita sama..:)

REPLY

Juju pun tak suka susu yang warna putih...sama suka yg bercoklat laju je minum...susu kambing berbeza rasanya bila diamalkan...rasa bertenaga dan tak mudah rasa penat...pernah amal masa mengandung dulu...mmg jadi aktif kerja berjalan aje x duduk diam hahaha...terbaiklah susu ni !

REPLY

Yerghhh. Memang sesuai untuk semua peringkat. Yang penting lazat untuk diminum.

REPLY

terliur tgk nasi goreng su...hahhahahah keluar dari topik

REPLY

selalu saya takleh nak telan susu kambing sebab bau hamis tu. tapi kalau sis dah kata takde bau hamis, its good lah kalau macam tu. nanti boleh try.

REPLY

Kite amalkan susu kambing jugaq, tp brand lain :)

REPLY

sll dok try brand lain. klu gini boleh cuba yak..

REPLY

tak berbau ke susu nih ? sebab ada sesetengah susu kambing, bau dia kuat.. hee~ kalau tak kuat bau nya, nak la jugak beli untuk anak2 kakak..

REPLY

tak bau kambing ek? susu kambing paling taktahan bau dia tu

REPLY

Lama tk minum susu kambing

REPLY

Sedap susu i-Sihat ni...
Paling best Vachoc dan berry!

REPLY

Bab2 minum susu ni kak lya payah skit laa sue .. tapi anak2 mmg laju laa bab2 minum susu..

REPLY

susu kambing paling best setakat ni...tader sape leh lawan....

REPLY

sedap memang sedap.. tiap2 hari mesti minum.. nak lebih tenaga minum vachoc.. risau kulit kusam minum Premium Berry.. Makan bijirin sarapan pagi dengan i-Sihat perisa asli..

Nak rasa kesedapan i-Sihat?? meh contact 019-3201012 (agent i-Sihat Penang)

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates