Diy : Makeover Tikar Buluh Lama

2:06 AM Sue Izza 14 Comments

Gara-gara dok tengok rakan-rakan dalam grup deco kat facebook dok buat,terus teringat tikar buluh yang dari zaman bujang lagi dah patah-patah bilahnya,dah tercabut jahitan tepi.Jadinya nak jimat dan campur malas nak pi cari baru kat Nilai 3 yang dekat je dari rumah,Ck Sue putuskan DIY je la makeover baru tikar tu.Ada dua bidang tikar ,satu kecil satu besar,tapi Cik Sue buat yang besar dulu sebab dah bentang pun kat ruang tamu.Yang kecil tu tak pakai dok simpan dalam stor je,nanti la buatnya.


Bahan yang di perlukan :
Binding tape ,sukahati la nak beli kaler apa.
Gunting atau pisau
wallpaper dari Mr DIY 


Bersihkan dulu habik-habuk kat tikar tu .Kemudian potong dan kemaskan bahagian yang koyak atau nak tercabut tu ye supaya senang nak tampal wallpaper tu.


Dengan kreatifnya tampalkan wallpaper di tikar tu perahan=lahan dan cermat,ikut corak atau bunga pada wallpaper tu bagi cantik ye.Yeayyyyy ,dah siap,puas hati juga dah seminggu pakai ok je,lasak jugak.Tumpah air lap je,boleh gulung macam biasa dan tak koyak pun wallpaper tu.Yesss jimat duit ai.


14 comments:

  1. wahhhh...cantik jadinya...kreatif tul... hihihi

    ReplyDelete
  2. wahhh, cantik! memang kreatif betul sue!

    ReplyDelete
  3. Cantiknya lepas make over. Kreatif betulla

    ReplyDelete
  4. bijak punya diy nih...nampak baru jer tikar selalu....nak buat gaklahhh

    ReplyDelete
  5. Lama dah nak buat gini , tapi xde tikar buluh .. hr tu hencik K kata nak beli .. pastu krik krik ahhah

    ReplyDelete
  6. kak sue memang tangan ada seni hahaa

    ReplyDelete
  7. Kreatif betul Kak Sue nie. Kalau tahu boleh diy macam nie, tak buang tau tikar buluh dalam bilik tu..

    ReplyDelete
  8. uik.. bijak sangat ni. tak terfikir. huhu.. leh tiru..

    ReplyDelete
  9. ehh tu wallpaer ke kaksue? sama corak macam tikar . Kreatif!

    ReplyDelete
  10. selalu tengok dekat group deco..kena cari wallpaper

    ReplyDelete
  11. kreatif! x penah terfikir lak nak buat mcm ni...

    ReplyDelete