31 July 2017

Gara-gara dok tengok rakan-rakan dalam grup deco kat facebook dok buat,terus teringat tikar buluh yang dari zaman bujang lagi dah patah-patah bilahnya,dah tercabut jahitan tepi.Jadinya nak jimat dan campur malas nak pi cari baru kat Nilai 3 yang dekat je dari rumah,Ck Sue putuskan DIY je la makeover baru tikar tu.Ada dua bidang tikar ,satu kecil satu besar,tapi Cik Sue buat yang besar dulu sebab dah bentang pun kat ruang tamu.Yang kecil tu tak pakai dok simpan dalam stor je,nanti la buatnya.


Bahan yang di perlukan :
Binding tape ,sukahati la nak beli kaler apa.
Gunting atau pisau
wallpaper dari Mr DIY 


Bersihkan dulu habik-habuk kat tikar tu .Kemudian potong dan kemaskan bahagian yang koyak atau nak tercabut tu ye supaya senang nak tampal wallpaper tu.


Dengan kreatifnya tampalkan wallpaper di tikar tu perahan=lahan dan cermat,ikut corak atau bunga pada wallpaper tu bagi cantik ye.Yeayyyyy ,dah siap,puas hati juga dah seminggu pakai ok je,lasak jugak.Tumpah air lap je,boleh gulung macam biasa dan tak koyak pun wallpaper tu.Yesss jimat duit ai.


16 singgah dan taip sket..

wow..kreatif mek sue..:)

REPLY

wahhhh...cantik jadinya...kreatif tul... hihihi

REPLY

wahhh, cantik! memang kreatif betul sue!

REPLY

Cantiknya lepas make over. Kreatif betulla

REPLY

bijak punya diy nih...nampak baru jer tikar selalu....nak buat gaklahhh

REPLY

Cantikkan bila dah di make over

REPLY

Lama dah nak buat gini , tapi xde tikar buluh .. hr tu hencik K kata nak beli .. pastu krik krik ahhah

REPLY

kak sue memang tangan ada seni hahaa

REPLY

Kreatif betul Kak Sue nie. Kalau tahu boleh diy macam nie, tak buang tau tikar buluh dalam bilik tu..

REPLY

uik.. bijak sangat ni. tak terfikir. huhu.. leh tiru..

REPLY

ehh tu wallpaer ke kaksue? sama corak macam tikar . Kreatif!

REPLY

selalu tengok dekat group deco..kena cari wallpaper

REPLY

kreatif! x penah terfikir lak nak buat mcm ni...

REPLY

kreatif nau. hahaha. lawa

REPLY

Fuyooo bijak gak ni .. dulu ada gal tikar ni... bila dah rosak kat tepi dan tercabut satu dua tu sakit noo hati sebab anak2 selalu tersadung ...last2 buang gtu jer huhuhu.m

REPLY

Catatan Sue Izza . 2017 Copyright. All rights reserved. Blog Templates Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates