Surya Chlorophyll untuk kulit yang lebih cantik dan sihat.

Ada tak kat sini yang tak suka makan sayur? Cik Sue bukan orangnya la sebab ai fanatik sayur,tak boleh makan nasi kalau tak de sayur atau ulam,dah jadi wajib dah kalau tiap kali makan,kekadang tak de lauk pun tak pe asalkan ada sayur ngan sambal je.Tuk korang yang tak makan sayur dan mahukan khasiat dari sayur ,Cik Sue ada penyelesaian untuk korang,apa dia? haaaa nah produk dari Surya Malaysia ,Minuman Surya Choropyhll dengan perisa Laici dan Peach.Dah la tak rasa sayur sedap pulak dengan perisa buahnya,budak-budak pun suka minum tau.Psttttt nak tahu tak,untuk dapatkan kulit cantik salah satu tipsnya banyakkan makan sayur tau,haaaaa tak nak ke kulit cantik? tak payah makan produk ratus-ratus ,minum klorofil pun boleh cantik tau,tanpa bahan kimia lagi hehehe.

Surya Chlorophyll dengan perisa Peach dan Laici




Apa sebenarnya minuman Surya Klorofil ni? Ha minuman ni di ekstrak dari daun mulberi tuk dapatkan klorofil ,daun ni memang di kenali bebas dari racun perosak dan mempunyai alkali semulajadi.Sesuai untuk pembersihan dalaman yang akan membantu kulit jadi lebih cerah dan bebas jerawat. Eh jap,korang tau tak klorofil tu apa? 
Klorofil merupakan zat hijau pada daun yang berperanan dalam prosese fotosintesis. Atau bisa juga diartikan sebagai molekul yang dapat menyerap sinar matahari dan menggunakan energi untuk mensintesis karbohidrat dari CO2 dan air yang dikenal dengan proses fotosintesis.
Haaaa kalau ingat benda ni belajar je masa sekolah dulu,cepat-cepat ingat balik hehhe.Banyak tau khasiat klorofil ni,sebab tu doktor dan pakar pemakanan suruh ajar anak makan sayur dari kecil lagi.
Antara khasiat klorofil yang mana terkandung dalam minuman Surya ni adalah : 



Khasiat Klorofil


1. Membantu proses pembentukan sel-sel darah merah serta dapat mencegah anemia
Sesuai untuk mereka yang alami anemia atau tekanan darah rendah.

2. Membantu mengawal rasa lapar.
Sesuai sangat la untuk yang nak diet dan kawal pemakanan tapi tak gemar makan sayur tu,bab kawal rasa lapar tu haaa Cik Sue sesuai sangat,memanjang lapor heheh.

3. Pembersihan dalaman juga bagus untuk mengurangkan bau badan & bau nafas.
Haaa sesapa ada masalah bau badan yang kurang enak tu elokkkkkk sangat amalkan minuman ni,membantu merawat dan menyelesaikan masalah bau anda tu ye,hanya minum je ikut aturannya.

4. Mempercepat proses penyembuhan luka.
Ni Cik Sue perasan kat diri sendiri,setelah dekat 2 minggu amalkan,tangan melecur kena kuali panas cepat sangat sembuh,parut pun cepat hilang.

5. Menghilangkan racun dalam tubuh (proses detoksifikasi).
Biasa orang buat selalu blend sayur dengan buah kan nak buat air detox la,potong buah buh dalam air kan,dahhhhh tak payah,minu je minuman klorofil ni,senang,tak yah potong-potong buah bagai hehehe.

6. Dapat mengubati bengkak dan kemerahan pada kulit.
Yang ni pulak Cik Sue perasan bila bagi Humaira minum,gatal-gatal cepat je hilang,biasa kalau kena gigit nyamuk atau main kat rumput dan dia garu dua tiga minggu baru hilang tapi sekarang dua tiga hari dah elok terutama betis dia tu.

7. Menjaga keseimbangan hormon dalam tubuh
Kandungan vitamin E yang terdapat dalam klorofil sangat bermanfaat untuk menjaga keseimbangan hormon seksual, baik pada pria maupun wanita. Yaitu dengan merangsang produksi hormon testosteron pada laki-laki dan hormon estrogen pada wanita.

8. Menjaga kesehatan sistem pencernakan
Klorofil dapat membantu menciptakan sistem pencernaan yang sehat  dengan menjaga flora usus dan menstimulasi gerakan usus.Dari hasil penelitian menunjukkan bahwa klorofil dapat bertindak sebagai pembersih usus dengan menghambat sitotoksisitas yang diinduksi oleh heme diet serta mencegah proliferasi colonocytes yang efektif dalam meredakan sembelit dan ketidaknyamanan yang disebabkan oleh gas yang menumpuk dalam perut.

Banyak lagi sebenarnya khasiat minuman Klorofil Surya ni malah ia antara superfood yang kaya dengan multivitamin dan mineral semulajadi,sangat bagus untuk tubuh bahan manusia.




Minuman Surya Klorofil mencantikkan kulit ? 

Cik Sue tak de la kata minuman ni 100% berjaya mencantikkan kulit tapi hujung tahun lepas ada bagi adik bongsu minuman ni dan suruh dia amalkan,kebetulan dia ada masalah kulit wajah yang banyak jerawat dan masalah gastrik.Alhamdulillahhh,berkesan dan bermanfaat untuk dia,kesannya mungkin bergantung kepada orang yang menggunakannya tapi bagi adik Cik Sue memang serasi,kulit wajah dia dah kurang jerawat halus-halus tu ,gastrik pun dah kurang kena,maklumlah dia kerja yang tak tentu waktu rehat dan selalu skip makan,

sebelum-akhir 2017

selepas- Mei 2018
 Memang nampak kesannya kan,syukur sangat dengan perubahan kulit dia,eh masalah kulit pun boleh menyebabkan kemurungan tau huhuuu kini nampak dia lebih ceria dan yakin.

Okey,siapa sebenarnya yang kena ambil minuman Surya Klorofil ni?

· Pengemar kecantikan

· Orang yang mencari penyelesaian masalah kulit semulajadi

· Individu yang ada masalah jerawat

· Individu yang kurang makan sayur

· Individu yang ada masalh bau badan & bau nafas

· Sesuai untuk kanak-kanak 4 tahun keatas (2 tahun pun dah boleh ambil,cuma cuba sikit dulu la,macam Humaira ok je)




Bagusnya produk ni mudah di minum,bancuh je dengan air biasa pun boleh,tambahan pula ada perisa Laici dan Peach jadi takkan rasa pahit sayur atau rasa macam amkan daun ye.Malah produk ni tiada bahan pengawet,original di ektrak dari daun.Dan jangan risau,di jamin HALAL (GMP/HACCP/BioNexus Certified)


Cara minumnya senang sahaja,campurkan 25 ml minuman ini dengan 125ml air suam atau air masak biasa,kacau dan minum sahaja.Boleh tengok video cara minum di bawah ye :



Product juga boleh didapati secara online di www.mynaturaloption.com
Atau di Watsons terdekat dengan anda serta farmasi-farmasi terpilih seperti Himalaya dan Constant.

Sebarang maklumat lanjut klik link di bawah ye :

https://www.facebook.com/Surya.Malaysia/
https://www.instagram.com/surya.malaysia/


16 comments

  1. Macam best je yang laici tu , nampak beza kulit Kimah

    ReplyDelete
  2. Kak nina sekeluarga pun minum klorofil Surya ni.... Kami punya rasa peach, sedap gak!

    ReplyDelete
  3. ooo macam-macam rupanya surya chlorophyl ni, bukan yang tak suka makan sayur je..bgusla..bagi dekat fariza molek sgt ni

    ReplyDelete
  4. Senang yer nak buat.. Pastu budak2 pun boleh minum..elok ni.

    ReplyDelete
  5. Boleh bg kulit lg cantik mestilah kena cuba. Makin berusia makin kusam kulit ni

    ReplyDelete
  6. Yaya suka perisa peach! Mesti lagi sedap kan hee

    ReplyDelete
  7. Abe biasa minum perasa Lychee, sedap. Anak pun suka mnum jgk

    ReplyDelete
  8. Nak cuba jugaklah bagi anak² yang tak suka sayur tu!

    ReplyDelete
  9. sedap ke kak rasanya ? dlu lisa ingt mcm mnum daun hahaha

    ReplyDelete
  10. Suka sayur. Tambah kalau yang fresh fresh. Kalau dapat ulam haaa bertambah tambah. Tapi nampak macam sedap pulak siap ada perisa buah. Khasiat pon banyakk.

    ReplyDelete
  11. peach dgn laici? wahh mesti sedap!

    ReplyDelete