Alam Natura : Bantu kawal kolesterol secara semulajadi

Korang pernah tak buat checkup dan buat pemeriksaan kadar kolesterol kat klinik kesihatan atau mana-mana klinik? haaaaa baikla pergi check,dengan gaya hidup dan acara kita makan hari ni memang boleh meningkatkan kadar kolesterol dalam badan kecuali la korang memang betul-betul jaga cara pemakanan.Kalau nak tahu kadar kolesterol tinggi dalam badan ni boleh menjadi punca macam-macam peyakit antaranya sakit jantung,stroke dan darah tinggi ye.Kolesterol ni memang di perlukan oleh badan tapi bila berlebihan akan membuatkan organ badan tidak berfungsi dengan baik.


Memandangkan Cik Sue lah salah seorang yang jenis pemakan tak ingat dunia tu,jenis sental je apa depan mata,Cik Sue ambil inisiatif menjaga kadar kolesterol ni dengan Jus Alam Natura yang di hasilkan secara homemade dan bahan semulajadi terbaik.Jus ini di hasilkan oleh pengasasnya Encik Zahrul Alam yang juga mengamalkan sendiri sejak 2 tahun lepas lagi.Jus ini adalah ikhtiar dia untuk mencegah penyakit yang sama di hadapi oleh 5 daripada 6 orang abangnya yang mengahadapi masalah jantung.Selepas merasai kesan positif jus ini beliau terus memasarkan untuk berkongsi khasiat dengan lebih ramai orang yang menghadapi masalah yang sama.


Ramuan yang di guna adalah bahan terbaik dari alam semulajadi tanpa sebarang pengawet.Bahan-bahan yang di guna juga segar dan bersih.Gabungan bahan yang kaya dengan khasiat untuk menjaga kadar kolesterol erta mencegah penyakit jantung,mencegah ye bukan menyembuh,kena faham tu.




Bahan terbaik dari alam

Jus Alam Natura adalah hasil gabungan enam bahan semulajadi yang terbukti banyak khasiat untuk kesihatan iaitu kurma, lemon, halia, madu, cuka epal dan bawang putih.Selain banyak khasiat dan adalah makanan sunnah,ia mudah di dapati ,jadi ia lebih segar.





Selama ni Cik Sue amalkan lemon dan cuka epal je,boleh baca khasiat cuka epal kat SINI tapi bila amalkan jus ni dapat lagi khasiat dari bahan lain seperti bawang putih dan kurma tu.Memang sangat baik untuk tubuh bahan kita seharian bahan makanan superfood ni.

Cara Amalkan Jus Alam Natura

Di datangkan dengan botol kaca yang cantik tu,tapi kena simpan dalam peti ais ye supaya dapat bertahan lama risau suhu di luar akan merosakkan jus ni.Cara mengamalkannya pun senang je,ada cara ye bukan togok satu botol hehehehe.

Pagi : satu sudu besar setiap awal pagi
Malam : satu sudu besar pada waktu malam semasa perut kosong

Tapi kalau korang ada gastrik ,pagi tu minum la lepas sarapan ye.Dan biasanya jus seperti ini kena cuba dulu tengok keadaan serasi atau tidak dengan tubuh badan kita.Setengah orang tak sesuai herba panas dalam badan.





Testimoni Cik Sue 

Rasa jus ni memang pekat,kalau rasa tak tahan teguk la air lepas ambil jus ni.Selepas Seminggu amalkan,Cik Sue dah kurang rasa pedih ulu hati dan badan lebih rasa ringan walau berat masih tak berganjak turun ehhhhhh ahhahaha,maknanya jus ni bukan untuk kurus ye tuan puan,tapi badan akan rasa lebih segar dan bertenaga,apa yang Cik Sue alami la,terpulang badan masing-masing.




Kalau korang nak cuba jus ni boleh dapatkan di link dan no tel di bawah ye :

IG : uncle.alam

FB : Alam Natura

Tel : 013 329 3707

4 comments